samen werken, samenwerken
Over ons
Over jou
Er is iets aan het verschuiven. Hoe je bedrijf is ingericht en hoe jij wilt werken, dat loopt niet meer synchroon. Het wringt. Het remt ontwikkeling, en meer nog je gevoel van ondernemersvrijheid.
Dat het regelmatig druk tot chaotisch is, aanvaard je als dynamiek van het ondernemerschap. Maar je bent eigenlijk wel klaar met dat ook ‘s avonds en in het weekend werken. En vakanties: altijd gedoe.
Je bent inmiddels voor wel héél veel dingen intern nodig, ook dingen die helemaal jouw ding niet zijn. Maar ja, het is jouw bedrijf, jij bent nou eenmaal die centrale vraagbaak en probleemoplosser. Je pogingen tot delegeren hebben tot zover steevast meer gedoe en vertraging opgeleverd. Niemand weet wat jij weet, ziet wat jij ziet, niemand die echt op- en doorpakt.
Het lijkt of je steeds net wat minder grip hebt. Er is meer gedoe, en meer onnodige misverstanden over wie wat wel/niet doet. Je kunt er de vinger nog niet goed op leggen. En net te vaak moet je onder tijddruk een besluit nemen, terwijl je eigenlijk nog niet voldoende kennis hebt. Dat is wel een ding. Maar ja, als jij die kennis al niet hebt… wie intern dan wel?
Slapen is ook niet meer wat het geweest is. Plus: je lijf moppert wat vaker. En het thuisfront. Maar ja, die weten niet hoe meeslepend ondernemen kan zijn.
Er ligt potentie te verstoffen.
Zoals. Te veel, te goede plannen staan al te lang in de ijskast. Het knelpunt: je bedrijf groeit nu al sneller dan je systemen aankunnen.
Door jarenlang steeds beetje bij beetje bijstellen zit je inmiddels opgescheept met zowel storingsgevoelige als dure houtje-touwtje-automatisering. Maar... elk nieuw systeem kost veel tijd en gedoe dus geld, ook in deze AI'se vibe-codingtijden. En je weet wat je nu hebt, en hoe je dat werkend houdt.
Zie hier je dilemma.
Of ... jij bent zelf toe aan verandering, maar weet niet hoe en waar te beginnen. Toe aan een andere rol binnen je bedrijf. Aan nieuw aanbod. Aan andere marketing. Focus op een specifiek deel van je markt. Simpeler ondernemen. Minder divers aanbod, minder team, minder systemen, minder processen. Minder van alles en dan vooral wel veel meer gemak. Blijft dus: er niet alleen voor staan.
Hoe en wat dan ook: je wilt wat veranderen, er moet wat veranderen, maar je komt er niet aan toe. Jij bent motor en bottleneck ineen.
Jij de visie, ik de realisatie
Wil jij:
- puur strategisch beslissen, niet meer verzanden in randzaken?
- 1-2-3 kunnen kiezen, zonder eerst zelf die keuzes te moeten uitwerken?
- met je klanten werken, in plaats van aan je klantenservice?
- eindelijk knelpunten opgelost zien, en een einde aan al die open eindjes?
- met een gerust hart een dag, een week, een maand afwezig kunnen zijn, zonder zorgen over wat je aantreft bij je terugkomst?
- dat er iemand is die hoe dan ook verantwoordelijkheid neemt en initiatief toont?
Dan zou ik maar zo die ontbrekende schakel kunnen zijn. Ad hoc, projectmatig of structureel.
Over mij
Je hebt specialisten, je hebt generalisten.
En je hebt gespecialiseerde generalisten die veel beter gedijen bij veel van vanalles, dan bij alles van 1 ding. Bijvoorbeeld in bedrijfsvoering en online ondernemen - zoals ik. Inmiddels Ondernemer sinds 1993, dit met focus op internet en online sinds 1997 en dat sinds 2006 vanuit overwegend zonnig zuidoost-Spanje.
Tof toch: Online samenwerken werkt.
Is dat bij jullie niet zo, en wil je dat allerliefst wel? Laat me weten waar het frustreert.

Mijn kerntaak is zorgen dat ‘het’ werkt - en blijft werken.
Dat plannen niet alleen gemaakt, maar ook gerealiseerd worden. Dat besluiten niet alleen genomen, maar ook uitgevoerd worden. Dat iedereen zich gezien weet. Dat wat werkt, blijft werken. Dat we stoppen met wat niet meer werkt. Of met wie. Dat we bezinnen voor we beginnen. Dat vraagt om aandachtigheid, totaaloverzicht en om inzicht. En dat komt goed uit, want ik wil altijd graag alles snappen en de verbanden doorzien.
De praktijk is onze leidraad.
Ik ben weliswaar enorm van de details, maar wars van plannen van aanpak van 101 pagina’s en idem rapportages. Die genereren voor mij hoofdzakelijk afleiding en vertraging: meer meningen, meer onderzoek, meer kosten. Ik verkies pragmatisch werken en gezond verstand. Samen zorgen we voor een gedeelde visie en duidelijke doelen, jouw kaders. Aan mij vervolgens de invulling met de juiste mensen en systemen, het alert zijn op potentiële perikelen en de zorg voor interne continuïteit en externe klantenzorg. Als ware ik je compagnon. Als.
Wil je wat veranderen?
Hmm... Wordt dat wel wat, met ons?
