Liever praten dan schrijven?
Plan zelf ons gesprek in
Laten we praten
We praten. Over jou. Over je ambities en je ondernemersplannen.
Over wat jij wilt, en over wat je nu nodig hebt om dat daadwerkelijk te realiseren. Jij vertelt, ik luister en stel je een riedel aan vragen. Je duidt prioriteiten, stelt kaders. Samen verkennen we kansen, oplossingen en valkuilen. En we ontdekken of het klikt. Of niet. Een cruciale constatering.
Zo gaan we het gesprek aan:
We ontmoeten elkaar online, in een videogesprek via Google Meet. Je hebt daarvoor verder niks nodig, al kunnen oordopjes van pas komen voor minder omgevingsgeluiden en meer focus. Het gesprek duurt ongeveer een uur.
Zo maak je de afspraak:
- Kies in mijn agenda hierboven een geschikte dag & tijd.
- Vul daarna je gegevens in en – dankjewel bij voorbaat – je toelichting.
- Klik op ‘boeken’ … en je ontvangt de bevestiging per mail.
- Een gesprekspartner toevoegen? Dat kan vanuit die bevestiging.
Vrijblijvend, en niet voor niets
Natuurlijk is dit oriënterende gesprek gratis en verplicht het je tot niets. Ik vraag wel wat van je: dat je jouw tijd en vooral je openheid investeert. Ik geef jou mijn tijd en luisterend oor, mijn vragen en reflectie, ervaring en perspectief.
Kun je mijn ondersteuning goed gebruiken? Mooi. Is dat niet zo? Ook prima, dan weten we dat. Plus: gerede kans dat ik je dan wel gericht kan doorverwijzen.
We spreken elkaar dus nooit voor niets.
Liever eerst maar es schrijven? / Mm, praten kan altijd nog
Vind je meteen het gesprek aangaan te veel van het goede? Wees gerust, het is echt geen kost-wat-kost verkoopgesprek.
Evenwel, natuurlijk kan ik me voorstellen dat je het toch een stap te ver of te overweldigend vindt.
Of dat je toch twijfels hebt of het wel de moeite zal zijn.
Natuurlijk kan het ook maar zo zijn dat je veel liever schrijft dan praat.
Of heb je een prangende kwestie die je me schriftelijk wel aan me voor zou willen leggen?
Schroom niet.
Hmm… Twijfel je of een gesprek met mij, jouw moeite wel waard is?
Wel, allereerst heb je altijd die algemene geruststellende soort van wetmatigheid aan je zijde:
Bij twijfel: niet doen.
Check anders effies deze situatieschetsen:
- Je draait top, je naamsbekendheid groeit en bloeit, klanten zijn enthousiast, je verkoopt regelmatig nee, er komt beduidend meer geld binnen dan eruit gaat. Maar jemig… Het staat niet in verhouding. Je bent je lol aan het verliezen. Al dat geregel rondom. Gedoe. Chaos, her en der. Bovenal is het werk dat je niet ligt. Dat moet anders = beter.
- Zelfde punt, maar dan een soort van andersom: Je draait helemaal nog niet zo ’top’ als je weet dat mogelijk is. Want – dat weet je al – je bent veel te druk met interne randzaken. Dingen waarmee je helemaal niet mee bezig wilt zijn. En feitelijk ook niet hoeft te zijn, want anderen net zo goed zo niet beter kunnen. Maar. Die inmenging van derden. Die impact. En die kosten!
- Plus… dat je vindt, ergens, dat een echte, échte ondernemer in de groeifase van zijn bedrijf alles zelf moet kunnen, omdat je anders bij groei alle grip verliest. Hoe kun je succesvol ondernemer zijn je bent allang het overzicht, de grip op de doet steeds vaker maar wat vanuit de overlevingsmodus überhaupt niet meer waarom en of het eigenlijk nog wel gedaan moet worden.
- “Je zou meer hulp moeten inschakelen,” zeggen ze dan. Een vaste assistent wellicht. Een team misschien. Maar wie dan, waar dan, hoe dan? Daarbij, jij bent de enige die weet hoe & wat. Je kunt ook niet iedereen zo maar vertrouwen. Je moet leren loslaten, zeggen ze dan.
- Je hébt trouwens eerder wel al ondersteuning ingeroepen. Nog steeds moest jij vanalles bedenken. En beslissen, aansturen, bijsturen, oplossen. Van de regen in de drup.
- Je hebt ook helemaal geen zin in een team. Niet in het zoeken, niet in het organiseren, niet in het aansturen, nergens in. Meer lasten dan lusten. Lees ook: kosten.
- Je wilt al zo lang … Nieuw aanbod introduceren. Dat ene, veel efficiëntere systeem gaan gebruiken. Eindelijk je website eens onderhanden nemen. Die nieuwe vorm van marketing toepassen. Je stelt het echter steeds weer uit. Want HOE dan? En WANNEER dan? En WIE dan?
- Je werkt allang met goeie, slimme systemen voor je bedrijfsvoering, marketing, klantcontact en zo. Maar het knaagt, want heel veel verschil merk je niet: gebruik je ze ook echt slim? Haal je er alles uit wat je nodig hebt? (Da’s heeeeel wat anders dan wat er allemaal kan.)
- Je weet dat je bedrijfsvoering anders moet. Dat je team andere begeleiding, aansturing, coördinatie nodig heeft. Je hebt de middelen en bent bereid te investeren in groei en verbetering. Maar hóe dan? Wanneer dan? En wat kost dát dan?
Heb je iets gelezen dat je herkent?
Laten we praten. We steken er over en weer altijd iets van op.

