Over ons     Voor wie    Samenwerken     Contact

Voor wie niet

Ik ben er niet als je alles al goed op de rit hebt.

Ik ben er ook niet als we op punten te veel op elkaar lijken.
Dat ook jijzelf je energie haalt uit alle orden- en regelwerk, aansturing, systemen en onderhoud.

Bijvoorbeeld: ik heb nogal graag controle, in perspectief van totaaloverzicht en rust. Ga jij me hierin voor ‑ fijn hè, die touwtjes:–) Maar dan heb je niks aan mij. Het is jóuw bedrijf. Volstaat puur opvolgen, dan vertraag ik. Word nonchalant, slordig of erger: opstandig. (En nee, dat is geen onwil.)

Of kom je met name voor de uitvoering tijd en capaciteit tekort?
Heb je vooral iemand nodig die regelt wat besloten is, doet wat je vraagt en wiens focus ligt op productie leveren? Iemand die bijvoorbeeld je inbox en sociale media bewaakt, mailingen inplant, de website bijhoudt, of de boekhouding verzorgt?
Dan ben je zowel veel goedkoper uit als beter af met een virtuele assistent (VA), allround of gespecialiseerd. Ik verwijs je graag door naar Mira Saia. Want Mira Matcht.

Voor wie wel

Ik ben het meest in mijn element als jouw zakelijke tegenpool.
Aan jou de creatie, visie, je missie, die strategie. Het aanbod, de verkoop, de buitenboel en het grote geheel. Aan mij dan die binnenboel en de finesses: structuur, realisatie, continuïteit.

Het is winst als we vooral op vitale punten verschillen.
Dat jij floreert bij de grote lijn, omdat ik opleef van de details. Dat jij graag bedenkt en creëert, waar ik graag voorzie. Dat jij snelheid maakt, en ik dan oog houd voor obstakels. Dat jij verbreedt en verbetert, en ik dan verstevig en verdiep. Dat jij de baanbreker bent, en ik je stratenmaker. Dát dus, hoe ernstig metaforisch ook.

Schud jij plannen zó uit je mouw, maar haper je bij de planning? Heb je genoeg aan de hoofdlijnen? En beheers je de kunst van het 1-2-3 weglaten? Komt goed uit. Ik allemaal niet.

Ik ben er als je iemand als mij nodig hebt, met alle ge-bemoei en ge-jamaar en detailneuzelarij. Opdat jij los wilt én kunt laten. Want ik ben absoluut dienend, maar dat is niet hetzelfde als volgzaam, zeg maar.

Niemand wil problemen. Dus los ik ze op.

Ik ben dol op problemen - want nog doller op oplossen. Op grip hebben. Op ieders begrijpen en begrip. Op samen, contact, harmonie. Balans. Op duidelijkheid, efficiëntie, op effectiviteit. Op aandacht geven. Rust brengen. Een ieder op zijn plek. Vertrouwen. Dat het werkt.

Kom maar op met veranderlijke toestanden. Een creatieve geest. Een chaotisch hoofd. Dat het simpeler moet. Of dat het nou eenmaal ingewikkeld is. Doe mij onbegrip, overmacht, onvoorzien, niet meer te overzien. Of stagnatie en frustratie, gebrek aan samenwerking, botsende belangen. Heb gerust al veel te lang uitgesteld. Ga voor groei, kies voor krimp. Weet allang, máár… of weet het gewoon niet. Kom maar op.

Ik gedij bij gedoe. Dat er altijd wel wat te regelen valt. Te analyseren. Te ordenen, te verbeteren, te weerleggen, te verbinden. Te versnellen, of toch echt nu te vertragen.

Echter. Goed om te weten.

Ik ben proactief, nieuwsgierig, analytisch, pragmatisch, rasoptimist.
Zie altijd oplossingen en raak hoogstzelden in paniek.

Maar. Ik ben dus ook hartstikke van dat veelal mega-irritante ‘ja maar ...‘ en ‘oké, máár ...' en 'maar eh, waaróm dan ...?’. Je zou het maar zo als bemoeizuchtig kunnen ervaren. Het is dat ik alles wil begrijpen - mijn grondslag voor het kunnen overzien van het grotere geheel.